saknar min fantasi
2011-10-05 / 00:27:27 / Allmänt

Det är så roligt att kolla tillbaka på gamla bilder man har tagit och texter man har skrivit. Dock inte jag som har tagit bilden ovanför. Jag hittade en mapp med några av dom första texterna jag skrev i 7:an (8.klasse i Norge). Jag skriver i en text om mig själv att mina kompisar tycker jag har bra kondision. Det enda jag kan säga till det är att man har förändrat sig ganska mycket sedan den tiden.

Jag hade också skrivit en uppgift om Bolivia, där jag berättar om huvudpersonen Quang. Jag beskrev han precis som dom gör i filmen "Torkel i knipa", du vet:

Här är en historia om en grabb som heter Quang.
Han är 7år , bor i Thailand och hans arbetsdag är lång.

Osv osv...

Jag hade verkligen bra fantasi på den tiden...

Nu till någonting helt annat. Ni tänker säkert "Men ajdå, hon försöker sig på svenska". Grunden till det är att jag måste visa min tacksamhet på något sätt då Sverige idag presenterade Kanelbullens dag. Jag är också tacksam för våffeldagen och tydligen finns det flera dagar där dom hyllar olika bakelser. Vad har vi i Norge förutom 17.maj?
Jag, murran och Rebecka hyllade kanelbullen med fika på Wayne's.



 

Saknar alltid Trondheim, men ibland saknar man det lite extra.

PS: Kära svenskar, äntligen kom det något svenskt. Mobbning förbjuds.


1 Kommentarer
Ida:

Måste säga att jag är stolt över dig som skrivit så felfritt. Underbart



SKRIVET DEN: 2011-10-05 KL: 07:41:53



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: