Hatar inte Linköping.
2014-10-12 / 23:00:59 / Allmänt

Det har gått ett tag sedan jag kom till Linköping, ändå har jag inte träffat Lars Winnerbäck en enda gång. Linköping är inte som jag trodde. Jag trodde skulle tycka det var jobbigt att flytta till en ny stad och spela med ett nytt lag, men nej. Det blev lika enkelt som allt annat, tex att hitta ett favoritcafé eller den snabbaste vägen till hallen. Det jag var mest orolig över innan flytten var att hitta min plats i laget. Det tog ungefär 2 veckor och en taco-dejt med Cap innan jag kände mig som hemma.

 

Dom enda gångerna mina förväntningar verkar stämma är när jag saknar Övik. Särskilt precis innan läggdags när jag istället för att höra raggarbilar åka fram och tillbaka hör en fladdermus pipa konstant, en fladdermus som enbart flyger i cirkel i min innergård. I det läget är det inte bara Övik-saknaden som är jobbig men även det att jag är en ”måste sova med öppet fönster”-människa och bli tvungen att försöka sova till världens drygaste gnäll från en fågel som inte ens är en fågel.

 

Älskar inte fladdermus direkt.

 

Ikväll har jag fönsteret stängd, mestadels för att jag har besök och även för att jag inte tänker sova just än. Brallan, kvinnan jag umgås med varje kväll förutom när hon är sjuk och jag är paranoid, ligger på soffan och jag på sängen. Vi har precis ätit tacos och avslutade med kaffe. Det känns bra att ha en kaffepolare här, AKA en riktig norrlänning som skiter i om klockan är efter 18.00.

Tacos är kanske inte ett riktigt segermål och smakar såklart alltid gott, men just idag är det extra smaskigt. Efter helgens matcher har vi nu 18 poäng och en målskillnad på +38. Vi har inte förlorat en enda match än och ligger på toppen av tabellen, så tacos är vi väl värda.


Nu dricker Brallan sitt 4:e glas vatten, man skulle tro att hon är bakis fast jag misstänker att det beror på mitt misstag då jag köpte extra spicey tacomix-krydda till köttfärsen. Efter allt vatten och kaffe har hon snart använt allt mitt toapapper på alla kisspauser hon tagit under vårt söndagsmys, men det är väl tänkt att man ska vara snäll mot dom man tycker om så jag låter bli att klaga högt. Kanske jag säger till nästa gång… Återkommer med en uppdatering senare.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: