fyra fyror
2012-07-12 / 19:32:45 / Allmänt

Svensk mysig kväll där nästa dag inte var lika mysig...
 
Har vi ett norskt eller svenskt ord för Memory Lane? Minnesvägen?
Oavsett.
 
Den 04.04.2004 fiskade jag upp en torsk på 4kg. Det är en sak jag aldrig kommer glömma. Samma som att jag aldrig glömmer den gången Emilie en helt tillfällig dag sa "exakt den här stunden ska jag alltid komma i håg".
Jag minns också förra Bessaker-festivalen. Nästan. Den här gången måste jag använda ett av Ida's ord för att kunna beskriva årets Feskfestival: Hypad. Men vi åker upp mot norr i morgon oavsett hur mycket regn, stress och lera det kommer bli, bara för att upprätthålla våran tradition. Fast det är ingen tradition, bara en konstig sak som ska bli en tradition. Kanske. Okej, sanningen är at det aldrig kommer bli någon tradition. 2 gånger på  Bessaker verkar vara mer än tillräckligt.
Jag gjorde en Pros & Cons lista (i huvudet) för att kunna se varför vi åker till Bessaker. Jag fick bara upp en punkt på Pros...
 
Pros:
  • Även om man skulle tro att Bessaker ligger i Nord-Trøndelag så ligger det faktiskt i Sør-Trøndelag

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: