Äntligen hemma
2012-03-07 / 18:12:12 / Allmänt

Det var ingen lett reise hjem. Det startet med en gang jeg satte foten utenfor døra. Da jeg var klar for avreise fra valla fikk jeg vente på taxien som kom 20 minutter for sent. Dvs 10 minutter før bussen gikk.

 

Jeg rakk heldigvis bussen, men var nødt til å få en opplæring av bussjåføren om hvor viktig det er å komme i tid osv osv.

Bussen kjørte fort og effektivt ned mot Sundsvall. Dvs han rørte nesten ikke bremsene, men når han først gjorde det var det bråstopp og full fart igjen.

 

Kom til Sundsvall i god tid og rakk å kjøpe meg en kopp kaffe. Da jeg fikk vite at det var 30 minutter forsinket fikk jeg slengt i meg en liten pizzaslice til og med. Men da det var slutt på kaffe og pizza sluttet morroa også. Toget kom seg ikke avgårde før 1 time etter planlagt avreise. Ikke nok med det, men da vi  var halvveis til Östersund var vi nødt til å bytte til buss fordi det var noe feil på togsporet...

Som alltid så var alle skikkelig stressa med å komme seg først på bussen, som om det ikke skulle være plass til alle.. Selv stilte jeg meg lengst bak og tok et bilde, hvilket ingen merkte bortsett fra mannen lengst til høyre. Heldigvis var han fult opptatt med å trenge seg inn på bussen, så jeg slapp å slette bildet.

Da vi endelig kom til Östersund, 1 t 40 min for sent, gikk de fleste av bussen og jeg fikk æren av å sitte lengst fram i 2.etasjen. Hadde en veldig fin utsikt mot stjernehimmelen (skyene forsvant etter hvert), samtidig som bussjåføren skrudde på radion så vi fikk følge den siste Elitserie-runden.

Klokka var 8 da jeg spiste en gammel croissant jeg hadde kjøpt for noen dager siden og aldri spist. Den var veldig god med tanke på at jeg ikke hadde spist noe annet enn frokost og en pizzaslice.

Når vi kryssa grensa gikk det ikke å høre på Elitserien lengre, så jeg fikk nyte min fantastiske musikk istedet. Jeg prøvde å sove men etter å ha drukket 0,7 l vann på under en time var det ikke så lett å slappe av. Heldigvis gikk det veldig fort i svingene så vi ble ikke mer enn 2 timer forsinket. Jippiiiii.....

 

Nå når jeg endelig er hjemme kan jeg nyte en deilig kopp kaffe sammens med bestefar.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: