Framtidsplaner
2013-01-21 / 17:21:27 / Allmänt

Tystnad är skönt i rätt sällskap. T.ex. när jag kollar på TV utan att riktigt kolla, medan Ida sover/snarkar bredvid mig i sin lunchrast. Man blir på ett sätt kapad av den andras lugn. Sen måste hon tillbaka till ”livet efter Nolaskolan” och jag återvänder till livet som studerande student.

 

Alltid när jag berättar att jag går i skola i Sverige tror folk det är själva språket som är den svåra biten. Det var kanske det, lite, i början... Men det som egentligen är det svåra är att veta allmän fakta som ”alla vet”. Att jag hade 1/14 rätt på insjönamn i Sverige är något jag skäms över. Inte för att jag bara klarade en, utan att jag var stolt då jag klarade klura ut ett rätt svar.

Sen ska man veta allt ang. svensk politik också, vilket jag kanske borde engagera mig mer i eftersom att min framtidiga plan är att uppfostra mina barn i Sverige och få dom att spela hockey här. Sen när dom fyllt ungefär 13 år flyttar jag till Norge och låter dom briljera i hockey medan jag tjänar gott och tillräckligt med pengar för att skicka dom på collage i USA, oavsett om dom får stipendium eller inte. Sen ska dom försörja mig med sin NHL-lön.

Den tid då..! Nu måste jag försörja mig själv med lite kyckling och pasta innan Micke tar livet av oss på träningen. 4 poäng på en helg är inte tillräckligt för att ens fantasera om fika istället för intervaller.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: