tillfällighetsambo
2013-01-29 / 14:43:00 / Allmänt

Dom två senaste veckorna har Ida bott hemma hos mig på en 20 cm tjock luftmadrass. Det är 8 månader sedan jag lämnade sambo-livet och jag hade nästan glömt bort hur skönt det är att ha någon att äta lunch med. Eller kvällsfika. Eller bara kolla TV medan båda egentligen gör något annat på var sin iphone. Det är något jag också har glömt bort, livet innan min iphone. Jag glömmer att sätta på radion för att ha ett bakgrundsljud när jag ligger felvänd på sängen, kollar på A. Steen och filosoferar över livet. Jag kommer sakna Ida när hon packar ihop luftmadrassen och åker hem till Storuman, men jag kommer också försöka ta itu med mitt gamla liv och njuta av ensamheten på kvällen.

Jag tror hon har rätt när hon säger att jag är en människa som trivs i mitt eget sällskap. Jag gillar att tro att jag liknar Melissa Horn på det sättet, om man bortser från hennes snygga hår och hennes musikförmåga. Jag trivs när jag sitter för mig själv i blogghörnan i min lägenhet, lyssnar på någon sångerska sjunga om någonting jag inte riktigt förstår och dricka en kopp kaffe även om det är sent. Jag gillar att ligga på rygg och kolla på Steens armtatuering och undra vad han hade för baktanke med den. Jag gillar att sedan undra vad jag hade för baktanke med min…

Ibland tänker jag att allt jag har just nu kommer jag sakna senare. Man får inte tänka så, men det är inte lätt när min favoritmusik är dom allra depressivaste låtarna du kan hitta samtidigt som jag har allt för mycket tid för mig själv. Som tur är blir det så mycket tid att jag hinner går från positiv till negativ och tillbaka till positiv igen. Nu ska jag göra en god kopp kaffe, lyssna på deppmusik och skriva brev till någon.


1 Kommentarer
P:

Skriv till mig!



SKRIVET DEN: 2013-01-30 KL: 03:46:43



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: