RÖR to da OS
2013-07-30 / 15:27:50 / Allmänt

Som många vet och ännu flera inte vet så brukar min familj försöka göra något tillsammans när alla är på plats. Dvs alla förutom den bortkomna broderen som nu bor någonstans i Japan.
 
Tidigare har dessa familj-eventer varit en bowlingkväll, biokväll eller spelafton. Denna gången fick mamma använda dådjursblicken i flera veckor för att slutligen vinna en hel helg med oss andra i familjen, och på fredag åkte vi upp till Röros med 4 cyklar och en gitarr. Ja, vi hade livemusik och allsång i bilen i ca 2 timmar vilket kanske ses på som kliché deluxe, men alla roadtrips är egentligen bara en gigantisk klump med klichéer.
 
Väl framme i Röros begav vi oss ut på en cykeltur på lördag. Det blev en tur på 5,6 mil med uppförbackar, skavsår i rumpan, myggbett, svett och pankakor. Allt i allt en jättestor succé!
 
Pga av rumpvärk blev söndagens cykeltur omgjord till en längre hemfärd genom Sverige på fläskshopping och sedan fika hos bestemor.
 
Det regnade lite, men regn betyder snygg himmel vid solnedgång.
 
Upptäckte cyklisten först då jag kom hem.
 
Röros. Mysstad nr.2
 
Gitarren och tvillingen.
 
 
 
 
Rast nummer 1
 
Sne näsa, missfärgad hår och dålig benstruktur betyder inte att jag inte vill vara med på min egen blogg.
 
Rast nummer 2
 
Torra ben efter att vi mer eller mindre fick bära cykeln 3 km på en skogsstig med stora stenar och allt för många blodtörstiga insekten.
 
 
Nu är det tillbaka till verkligheten, måla måla måla.
 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: