återvändan
2013-06-10 / 23:13:42 / Allmänt

Åh, nu gick den där jättefina hunden förbi mitt fönster igen. En sådan ska jag ha när jag blir stor.

 

Just ja, hade något annat viktigt att meddela också; Biljetten är bokad och på onsdag kommer jag hem, Mamma. Äntligen kan man tycka, fast det finns folk som säger "redan?" också tror jag.

 

Jag längtar verkligen bort från Övik just nu. Jag längtar till nya rutiner, eller inga rutiner, beroende på hur många spontana besök man kommer få av sina oförutsägbara fast ännu förutsägbara trönder-vänner. Jag längtar efter att prata tröndersk, höra trondheim-gossip, åka i Andreas gröna golf, besöka Vilde sin nya lägenhet, skicka brev från Trondheim till alla i min adressbok, sakna Övik lite, äta fiskekaker på mackan till lunch, shoppa med mamma, skriva norska blogginlägg för att jag glömt bort min svenska, träna på Elixia, jobbba och tjäna pengar. Jag längtar efter allting, både det fina och det fula. Hur kan man inte älska Trondheim?

 

 
Kameran, alkoholen och springskorna står högst på packlistan.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: