I en röd Audi
2013-09-03 / 22:51:00 / Allmänt

Solen går ner tidigare och tidigare för varje kväll och jag förbereder mig inför den konstiga, mysiga och ledsna depressionen som snart kommer. Jag byter en kopp te mot en öl ikväll, medan jag drömmer mig tillbaka i tid.

Jag drömmer mig tillbaka till framsätet i Ida sin röda Audi, där vi båda har en mild huvudvärk från de 5 olika wonderbaumsen som hänger i framspegelen. Vi lyssnar på Laleh sjunga om en blå hval och jag förstår inte vad texten handlar om men får ännu en känsla av att hon sjunger om mitt liv. Ida svänger ut på E4an med sin överdrivna armrörelse och blir påmint om sin värkande axel som aldrig verkar blir helt frisk. Vi förbannar alla styggelser som finns i Övik, kommer på att vi ska byta till The Whistle Song och glömmer bort allt som gjorde oss så arg bara några sekunder tidigare. Vi försöker vissla som det görs i låten och det spelar ingen roll om vi klarar det eller inte då musiken krasslar på högsta volym i de länge före detta sprängda högtalarna. Vi dansar med armarna som bläckfiskar på land, precis lika fult och okontrollerat som på dansgolvet på Olle’s helgen innan. Ida tutar på en mörkklädd människa som inte bär reflexväst en kolsvart kväll som denna och jag skrattar när hon frågar vad som är fel på jäveln. Väl hemma på valla, vårt kära hatade hem, ljuger Ida om att hon åker 5 minuter tidigare nästa morgon för att jag inte ska komma för sent. Sen säger vi god natt och går in i varsitt trapphus.
 
 

1 Kommentarer
Ida:

Allt var ju så jävla fantastiskt.



SKRIVET DEN: 2013-09-04 KL: 21:43:02



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: