Underbar meningslöshet
2013-09-01 / 12:54:04 / Allmänt

Apple vet tydligen hur många som känner som mig, det vet jag när jag på Inställningar – Musik – EQ hittar ”Sen kväll”. Jag hör inte skillnaden på ”sen kväll” och ”normal” EQ, men det kanske handlar mer om den där trygghetskänslan man får när man vet att musiken spelas just nu med rätt EQ för anledningen. Det kanske anses vara ytligt, men jag tror att jag som en icke-religiös människa inte kommer närmre en tro än såhär.

 

Veckorna så långt i Övik har gått fruktansvärt fort, samtidigt som det känns som att tiden står still. Det där typiska ”har inget att göra” blandat med ”hinner inte göra någonting” är ett stort faktum. Jag hinner knappt tvätta kläder och tvingas använda gamtrosorna som jag visste kom till att behövas en dag. Det är inte den bästa känslan att gå i trosor som knappt är intakt, men det är riktigt skönt att veta att jag gjorde ett rätt val när jag inte slängde dom tillsammans med en snart 3 månaders gamla tidning jag aldrig hann läsa.

Det finns inte mycket annat jag kan kolla tillbaka på och tycka att ”Shit vilket bra beslut”. Att välja de röda byxorna på middag med herrlaget var definitivt inte ett bra beslut då det slutade med en jättestor ångest för synlig rumpsvett. Det gick synnerligen bra, men nerverna och ångesten är nog det jag kommer minnas från den kvällen när jag som en gammal mormor ska berätta om mina glansdagar i Modo Dam.

 

Det kanske är dumt att berätta om rumpsvett på sin blogg. Min pappa säger alltid att jag måste tänka efter vad jag skriver här då det en gång i framtiden kan vara en jobbanställare som googlar sig till min mundiaré som utförs från fingerspetsarna på en gammal och seg dator jag köpte i ettan. Om jag vill ha en ny dator en gång i framtiden borde jag kanske undvika att skriva ordet rumpsvett tre gånger på samma timme. Det här är kanske ett fint exempel på en sak jag kommer ångra om några år, men för att försöka rädda mig själv kan jag tillägga en kliché som en ursäkt för mina ordval; Yolo.

 

Ja, nu är det ett faktum. Jag kommer ångra det här inlägget på en gång jag publicerar.

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: