Lekke
2014-01-12 / 08:35:34 / Allmänt

Åker buss på snöföre och som vanligt blir jag mer och mer rädd för varje gång det rycker lite i Uffe's annars smidiga körning. Ibland övertygar jag mig själv om att det är tack vare min orolighet att vi överlever varje resa, vilket betyder att jag inte kan sluta oroa mig som igen betyder att jag inte kan sova.


Vi är på väg ner mot Leksand aka Lekke, en söt stad med ett fult smeknamn, dock inte lika fult som  Härnta (Härnösand).


Vi passerar Timrå nu. I fredags spelade vi säsongens sista derby här mot Sundsvall. Vi vann 4-0 trots att vi hade över 70 skott på mål. Om vi ska vinna idag måste vi kanske pricka dit puckarna lite mer noggrant...


Usch. Nu luktar det verkligen Timrå.


Alla på bussen sover. Alla förutom jag och busschaffören. Han kör och jag oroar mig över hala vägar. Kanske får jag sova när Timrå-lukten är ute ur bussen igen. Hoppas.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: