Lång resa, mycket folk.
2012-11-04 / 22:26:06 / Allmänt

Det börjar bli ett tag sedan jag träffade Linnea på bussen mot Örnsköldsvik, men jag minns henne fortfarande väldigt väl. Vi fick åka ersättningsbuss hela vägen från Trondheim till Sundsvall pga en snöstorm. Under hela resan fick jag lyssna på Linneas berättelse om hela hennes liv, och när jag säger hela så menar jag HELA. När vi kom till Sundsvall hade jag missat bussen för länge sen, men efter att ha ätit på McDonalds med en denna främmande tjejen fick jag erbjudandet att åka med Linnea och hennes pappa till Övik. Det måste sägas att jag då fortfarande inte visste vad hon hette, det tog jag reda på senare då jag pratade med Carro, Linneas gamla klasskompis och min nuvarande lagkompis.

 

Linnea är den mest minnesvärdiga, men inte den första främlingen jag har träffat på resefot mellan Trondheim och Övik. En gång fick jag sitta längst fram i bussen och lyssna på busschaufförens kunskaper om villdjur i Sverige. Han var fruktansvärt förvånad över att en kille aldrig hade sett en räv och detta repeterade han så många gånger att jag inte minns mycket mera från vår konversation.

 

På väg ner mot Sundsvall fick jag sitta bredvid en jättetrevlig kvinna som lät mig sitta längst in då hon skulle av innan mig. Det visade sig att hon skulle kliva av i Timrå.

 

I dag fick jag sitta tillsammans med världens sötaste hund och dennes ägare. Tjejen kan inte ha varit mer än 16 år. Hon var väldigt pratglad och jag fick höra om hennes familj där hennes föräldrar skiljde sig för inte länge sen och att hon och hennes bror inte pratar med varandra. Jag fick också berätta om min topp 10 hundras-lista, vilket jag inte har berättat för någon annan än pappa. I skillnad till pappa så tyckte tjejen att det var intressant att höra!

 

Om jag bortser från alla förseningar, ersättningsbussar och hungersnöden som uppstår någonstans mellan Åre och Storlien, så är det ännu helt ok att resa. Nu är jag trött, efter en resa som för första gången gick helt utan problem!! Jag tänker därför fira med att inte läsa över och kolla megaskrivfel som utan tvekan finns här någonstans. GOD NATT!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: