Måndag, slutspel och pipan.
2013-03-11 / 15:37:00 / Allmänt

Idag är det måndag. Måndag som i början på slutspelsveckan! För våran del i alla fall. På torsdag åker vi ner till Gävle för att spela första semifinal, sedan har vi två hemmamatcher till helgen. Med tanke på slutspelet blir jag riktigt jävla nervös och försöker hantera det som jag brukar göra: tänk på allt annat.

På väg hem från skolan idag passerade jag en riktigt cool man. Varför? Han rökte pipa! Jag tror mitt beundrande över piprökare beror på min bestefar (läs: farfar) som rökte pipa jämt och luktade tobak 24/7. Nu kan jag inte ta beslutet för vad jag ska göra härnäst. Tatuera mig eller börja röka pipa… Vad tycker du, mamma?

En annan sak jag har tänkt på idag är då vår samhällslärara fick för sig att nämna mitt i allt snack om EU att han hade i sina yngre år hoppat av läkarutbildningen med bara 2 resterande år. Jag hoppas verkligen han är lycklig som lärare på Nolaskolan i Örnsköldsvik Kommun.

Jag börjar ångra nu att jag aldrig frågade om att få ta kort på mannen med pipan. Nu vet jag vad jag önskar mig i födelsesdagspresent om 17 dagar. En fet affisch på bestefar med pipa i handen. I och för sig skulle det gå bra med en vanlig affisch på bestefar, den mannen var kunglig på många vis.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: