silverfisk
2014-03-22 / 17:00:16 / Allmänt

Det blev silver. Jag har 4 silvermedaljer nu. 2 från VM, 1 från EM och ett från SM.

Jag hatar silver. Alla hatar silver. Jag försöker vara glad, men det går sådär...

 

Efter finalen var jag besviken och ledsen, men mest av allt förbannad. Tränarnas beslut att begära en mätning på Kim Martin Hasson’s mask i förlängningen är något jag skäms över. Det känns så lågt. Om Micke inte visste det så kommer han få veta nu. Jag har aldrig varit så arg på en tränare förut som just då.

 

Men Ingen får missuppfatta mina känslor. Jag säger inte att det var Mickes fel att vi förlorade. Vi är ett lag oavsett vad som händer, det är lika mycket mitt fel som någon annans.

 

Sen tycker jag inte att ett korttänkt beslut ska få definiera en hel karriär. Mickes första år som tränare i mododam blev till ett SM-guld. Andra året vann vi serien för första gång i historien. Det tredje året, i år, vann vi serien igen och tog oss till en SM-final. Är det någon som brinner för ModoDam och damhockeyn generellt så är det Micke Nilsson. Han vill så mycket. Ibland kanske lite för mycket, och då blir det som det blev, tyvärr. Men han är bra för laget, precis som laget är bra för han. Jag har fått mycket genom att ha honom som tränare i 3 säsonger. Trots ett dumt beslut tänker jag inte ändra min syn på honom.

 

Nästa gång gör vi rätt för det som blev gjort fel, sen kan vi lägga den nya guldhjälmen bredvid den gamla.

 

Nu är allt sagt. Nu blickar jag framåt mot VM tillsammans med det norska landslaget.

 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: